Jul 13, 2011

Perkembangan Baby


Alhamdulillah sekarang baby dah 28 minggu...syukur sangat n semoga segalanya berjalan lancar dan dipermudahkan olehNYA...Amin.

Kat sini nakshare sikit info mengenai perkembangan baby semasa 7 bulan. Sue dapat info ni dari website ni.

Minggu ke 28

Minggu ini beratnya 1100 gram dan panjangnya 25 cm. Otak bayi semakin berkembang dan meluas. Lapisan lemak pun semakin berkembang dan rambutnya terus tumbuh

Lemak dalam badan mulai bertambah. Walaupun gerakan bayi sudah mulai terbatas karena beratnya yang semakin bertambah, namun matanya sudah mulai bisa berkedip bila melihat cahaya melalui dinding perut ibunya. Kepalanya sudah mengarah ke bawah. Paru-parunya belum sempurna, namun jika saat ini ia terlahir ke dunia, si kecil kemungkinan besar telah dapat bertahan hidup.
Tu infonya untuk perkembangan baby pada usia 28 minggu...Ohh patutla kadang2 mama susah nkrasa gerakan baby mama ni, rupanya pertambahan berat membataskan pergerakan baby yer. Tapi sorry tau baby, coz mama selalu kacau baby, mama selalu usap2 perut mama nkbagi baby gerak coz mama risau kalau takrasa gerakan baby hiks...bila mama usap n baby respon baru mama senang hati ...
Hiks nakal kan mama ni :)
Tapi baby lagi cerdik...
Bila bagi respon, sekuatnya baby kick mama kan
Tapi mama takkisah, mama lagi suka
Coz mama tau baby ok n sihat :)
tak sabar nktunggu kelahiran kamu
tapi jangan kuar sekarang tau...
tunggu tiba waktunya
ok sayang :).

4 comments:

Tie HT said...

Salam sue,

wahh..seronoknye..tumpang hepi sekali :)

sue_eila said...

salam kak..
Thanks kak :)

Lady of Leisure said...

salam sue.. dah 7 bulan lebih dah yer.. lady doakan moga kandungan kita berjalan lancar, selamat melahirkan dan jaga baby sampai seterusnya.. :)
hehe lady ni kadang terlebih risau tapi nak buat cemana pengalaman pertama kan, lain skit jer mesti risau.. hehe
take care dear.. :)

sue_eila said...

salam lady :)..thanks a lot doakan sue :)..sue pun doakan lady n kandungan sentiasa sihat dan dipermudahkan segalanya amin :)..smaal dgn sue, mudah risau juga hehhehe..apapun sama2 la kita hati2 n jaga kesihatan juga :)