May 23, 2011

Perkembangan....

Assalam n selamat pagi semua. agak lama juga blog ni menyepi, tahla aura nkrajin tu taksampai2 hik..hik..

Cerita pasal diriku ini n my little sunshine :)...mengikut application baby bump in my hp ni, now 21 weeks, 2 days...132 more days!!!!, walaupun ramai kata sekejap jer dh 5bln kan...tapi kenapa aku rasa lama????..mayb coz sebab penantian yg lama n taksabar nktgk my baby ni kot :).

Owhhh..pasal perkembangan diriku ini, yep mmg berkembang dengan pesat n kebanyakan baju kurung mmg takmuat, siap dhlipat cantik2 dlm almari hahahaha...tahun depan baru pakai balik yer, harap2 ia muat kembali heh3x. Aku rasa kalau aku wat check up kat klinik kesihatan mayb dhlama kot kena bebel dgn nurse2, so nasibla wat monthly checkup dgn di AzZahrah, so takdela bebel2, cuma one of my friend yg mmg dh biasa checkup n bersalin kat situ kata, doctor cuma akan warning suruh diet if bila dia check baby terlebih berat...owhhh harap2 baby sihat n berat mengikut perkembangan amin :)

Tu Pasal diriku...pasal si kecik ni plak, sudah terasa keligatannya walaupun takla kuat sampai orang cakap senak perut. Yang aku rasa skrg mild jer but kadang2 kuat jugak sikit. Mengikut info2 yang aku baca, kalau 1st pregnancy mmg si ibu susah nk detect macam mana raa tendangan baby dlm perut walauppun hakikatnya dlm seawal 18 weeks sebenarnya dh rasa. Satu lagi aku rasa mayb perut aku ni jenis tebal n byk lemak, so susah nkterasa tendangan si kecik ni hehehehhehe....

N satu lagi pasal si kecik ni, agak malu2 skit dengan abah dia. Bayangkan, tengah sekecik ni asyik gedik2 kt perut mama dia, then dengar jer suara abah dia or mama dia tarik tangan abah kat perut suruh rasa, terus senyap...malu ekkkk or takut tak taula hahhahaha...Cuma malam tadi jer aku suh husband letak tangan lama2 kat perut, n tetiba husband dapat rasa skit, sekali jer plak tu hahhahahhaha...

Okla setakat ni tu jer yang menarik dapat dikongsi bersama kawan2...nnti kalau aura rajin aku ada, blog ini pasti diupadate :)..owhh sebelum terlupa, 26hb ni adalah hari untuk mengintai si kecik ni lagi, harap2 mama n baby sihat....doakan kami yer :)

No comments: