Apr 22, 2011

Nak Marah ke... Nak Kesian?

Entry kali ni nkcerita sikit kejadian yg baru berlaku pada petang tadi di Pasar Malam. Ceritanya macam ni, aku n en.suami sedang memilih buah Jambu madu di satu gerai ni, disebelah kitorang sorang wanita ni sedang memilih buah gak... Tp aku takpasan lak buah apa. Kemudian, setelah buah ditimbang aku dgr tauke tu pun ckp RM 5.50, lalu wanita tu menawar sambil berjaga dgn nada agak kuat "ala 5 ringgit jer la, berkira sgt"... N pada ketika itu en.suami sempat melihat dia menghulurkan rm10 n tauke tu bg baki rm5 tanpa byk ckp n terus melayan pelanggan lain.... Ok tu takpe... Yang buat aku terkejut, tiba2 aku yg tgh pilih buah jambu madu ni ternampak tangan wanita ini dgn cepatnya ambik sebiji buah jambu madu n terus berlalu dengan laju..... Agak tersentak kitorang berdua coz sebab apa tau, dahla wanita ini bertudung n paling aku sesalkan sebab wanita ni mcm aku, sedang pregnant juga. Patutkah wanita ni berkelakuan begitu, kalau ko mengidam nk jambu madu tu pun, beli je la... Takpun campur sebiji dua jambu tu sekali dgn buah ko beli tu. Ini main ambik mcm pencuri, ishhhh tahla apa yg difikirkan. Ingat2 lah buah yang ko makan tu akan sampai kt baby dlm perut ko tu, so kalau korang apa korang rasa?

2 comments:

Tihara said...

mcm tak layak je jadi ibu kan..
tp itu kuasa Tuhan..dia sedang diuji..

sue_eila said...

Tu ar..agak tersentak sue masa tu, sedih pun ada.Harap2 dia diberikan petunjuk oleh NYA