Jan 4, 2011

Lunch @ Kedai Makan Tapak Sulaiman


Yeayyyyy...1st entry for 2011. Kita mulakan dengan entry makan2 time iaitu lunch dgn pegawai n ofismate at Kedai Makan Tapak Sulaiman. Daripada mana asal usul nama kedai ni aku tak tau, nntila kalau g aku interview owner kedai tu ek hehhehehhe...


Ni lah rupa kedai nya.....Kedai Makan Tapak Sulaiman


Nak cerita sikit pasal kedai ni, Aku mmg takpernah jejak kaki lagi ke kedai ni n mmg tak sangka pun ada kedai kt situ coz kedai ni terletak jauh nun di dalam lorong kampung agak sempit..kecut perut gak aku tgk jln dia yg berbukit agak tinggi itu...nasib buka n aku tak drive hehhehehe...tu la org kata jauh n susah camner pun kalau kedai tu sedap of course org cari kan.


N one more interesting about this kedai makan ni ialah, bila datang sini dia just tanya nk minum apa jer yer, makanan camner????bab makan korang jgnla gatal2 n order mcm korang g kedai makan lain nasi goreng paprik, nasi pattaya n bla..bla...bla...semua itu tak perlu WHY??????? coz menu di sini adalah ikut suka owner kedai untuk masak apa pada hari itu, means kalau lunch tu mmg dh ada masakan diorg, duduk order makan n then tengokla hidangan yg akan sampai di meja korang hahahahahha...unik kan n takde kat tempat lain okeyyyy.......


Ikan goreng+terung berlada+gulai ayam+telur dadar + sambal belacan yang marvellosss +nasi putih...simple kan but sgt sedappp n menepati citarasa aku as org kampung ini hehehehehe.....Nak bukti sedap ker tak...
-
-
-
-
-
-
Licinnnnn....senang tukang cuci pinggan nk basuh hehehheheh....Lauk yang kitorang makan ni kira last2 punya, kalau ikut cerita diorg yang biasa dtg, macam2 lauk lagi n segala ulam-ulaman dihidangkan but nasib agak malang wlpn sampai dlm 1.15pm..lauk dh yang last2. Kalau tak harus bertambah2 nasik lagi hehhehehehe (tapi bukan ai la yer coz i kan on diet huhuhuhu..yer..yer jer).....


Perut dh kenyang...so apalagi posing time hik..hik...


with zura n ina :)

Thanks a lot to En. Asaad (tiga dari kiri) coz belanja kitorang...
Terima kasih daun keladi
Kalau boleh belanja lagi
hik..hik..

Ni lah pemandangan kedai makan ni....jgn tertipu coz gambar ni di ambil masa kitorang nkbalik n masa ni mmg dh lengang ...masa kitorang datang tu kereta punyalah banyak okeyyyy....


Ada kad yer......
So, kalau korang nkg makan kt sini diwajibkan telefon dulu coz kalau tak korang balik dengan perut kosong juga...nape aku ckp camtu coz aku sendiri menyaksikan ada satu group yang datang balik camtu jer coz owner tu ckp lauk dh habissss...n nyaris2 itu berlaku kepada kitorang jika kitorang lambat beberapa minit tadi huhuhuhuhu....

N lastly aku taktau nak explain jalan g tempat ni..yang pasti dekat jer dengan Putrajaya ni...so ni alamatnya yer

No.80A, Jalan Jamaluddin,
Desa Putra, 43000 Kajang
Selangor

2 comments:

Tie HT said...

macam pelik je tp laris ea :)

sue_eila said...

Pelik kan..tapi mmg laris sgt2 n rasa macam makan masakan mak...mmg terasa duk kampung la kt situ