Jul 8, 2009

Mengimbau Kenangan Lalu...BPPT

Saat ini, terkenang kembali kwn2 & kenangan bersama officemate di Prestariang Technology Cyberjaya...Sebulan kami wat training 4 trainer utk project Bimbingan Perguruan Profesional dan Teknologi Maklumat as known as BPPT...Teringat lagi, ni adalah 1st job aku after finish my diploma...my nephew (sepupu..tp dh umur lbh 40 kot :p) yg recommend keje ni coz masa tu diorg nkcari org..so aku pun interview di Cyberjaya, yg terkejutnyer aku terus kena keje..nasibla sepupu aku dhpesan suh bawak je baju2..he..he..mmg comfirm dpt pon. So stlh abah aku di explain kan pasal keje aku (yeee masa tu abhku yg tercinta n kwn dia hantar aku) coz xnak la bg abah risau..yela nklepaskan anak dara dia koje kan..dhla jauh merantau kan ha..ha..so abah pun balikla..aku apalagi dhkena masuk training room....kenalla dgn kawan2 ku ini

Ok..ni la kwn2 BPPT Batch1.....let me introduce k

Yang duduk tu Jiha - 1st day aku tumpang bilik dia sementara tunggu dapat bilik sendiri.. Now Jiha keje kt Jepun coz pas kawen terus ikut husband yg mmg keje kt sana...Jauhla sgt2 kawan aku ni merantau..still lg honeymoon cam aku he..he..

Tudung hitam tu Kak Farah - yep mmg dia kakak tp body maintainnn gitu walaupun masa dlm gambar ni dh anak dua...now baru je selamat melahirkan anak ke 3...Kak Farah pun duk jauh skrg, Kt Jeddah...insyaallah kalau ada rezeki kitorang akan ke sana nnti ek kak farah :-)

Tudung Kuning tu Kak Zila - Yang tahu pasal Kak Zila ni skrg dhjadi cikgu tp lupola plak nktanya kat mana dia dpt posting n baru thn lepas kawin :-)

Tudung krim tu of course la tuan punya blog nih- ye..ye saya tau mmg saya kurus ketika ini, saiz xs diulangi xs ye saiz baju ketika ini ha..ha...ishhh bila nkkurus camni lg tah hu..hu..

Tudung coklat bunga tu Iza - Still kt Selangor tp mmg dhlama xjumpa dia, Setakat ni yg tau anak dia 2 org..lengkap hidup dia dh coz dhdpt sepasang he..he..

Ada sorang lagi tp xde dlm gambar Ct - Ni still bercinta lagi..mg tunggu nasik minyak dia je skrg...Cik Ct, sue tunggu nasik minyak mu ha..ha...

Ok tu la x officemate aku..yeee mmg kami ber6 je perempuan..yg lain telah dimonopoli oleh kaum2 Adam...biasalah kalau keje melibatkan komputer ni mmg kaum adam akan ramai...tp ok la kan kami 6 org jadila rebutan (ye ke ek jd rebutan hua..hua..nkmenyedapkan ayat jer tu ) tp malangnya semuanya masa tu dh berpunya ha..ha..Cite pasal keje, kitorang training selama sebulan di HQ kt Cyberjaya n selam subulan la aku n kwn2 yg duk luar dr KL/ Selangor duk kt Pearl International Hotel...ada 'kejadian' kt sini tp xnak citeeee n xnk ingat. Masa ni kenderaan disediakan utk ke HQ Cyberjy ..so kami dilayan ala2 VVVIP la kan ha..ha..Training kitorang merangkumi semua modul2 pasal P&P, so dlm masa sebulan kitorang kena mahirkan diri bercakap n memberi penerangan kepada orag ramai...mcm facilitator la kitorang ni..akan mengajar cikgu2 mengaplikasikan P&P menggunakan IT. So stlh sebulan dn akhirnya kami diiktiraf menjadi Trainer...akhirnya kami semua membawa diri ke seluruh pelusuk negeri as a Trainer yg akan membantu n mengajar guru2...setiap training center (TC) (tempat kitorang mengajar) akan ada 1 Master Trainer & 1 Trainer...so kt TC aku...SMK Tok Perdana, Manjung Perak, dlm 1thn lbh gakn SMK Tapah ni sekejap je xsampai 2minggu pun aku keje pastu berenti coz disebabkan masalah2 peribadi & dpt keje yg skrg ni he..he.. Tu la serba sedikit pasal kerje dulu dan cite pasal kawan2.....Honestly mmg rindukan saat bekerja n saat bersama kawan2 dulu...walaupun penat berdiri dr sepanjang hari...mengajar jer keje kan tp best n puas keje coz dpt curahkan semua pengetahuan pada cikgu2 yg memerlukannya.... dan yg bestnya terasa diri dihargai oleh semua peserta :-)..Ok la habis cite bab keje, so ganbar2 bwh ni antara kenangan2 yg ada.....tp sblm tgk sila abaikan badanku yg dulunya kurus itu ye..buat2la mcm bukan aku k huk..huk... :p
alamak aku ke tu he..he.. with jiha n en akhyar

kasut merah tu la Ct...Ni masa BPPT Escapade at Cherating..masa ni BPPT dh ramai skit perempuan, semua MT n T turun masa ni..besshhhhh gilerrr

2 comments:

Unknown said...

aah la sue....ko quit keje pun aku tak tau psl pe....mcm senseored jer reason ko....hehe...kena kacau lg ke masa keje?

sue_eila said...

oppsss biarla rahsia hu..hu..tapi mmg benda jd maa aku tuk kt Tapah tu...mmg tensen giler ha..ha...