Aug 4, 2009

Aku yang masih selsema....

Hingga saat ini keadaan selsema aku xmenunjukkan tanda2 untuk sembuh..dustbin kt sebelah ni sentiasa penuh dgn tisu-tisu ha..ha..mesti cleaner yg ambik sampah ni kata asyik2 bakul dia ni je penuh ha..ha..seksa betul sampai dh sakit2 n mengelupas dh hidung2 nih...tapi kan cite pasal hidung nih hubby tercyg ku itu leh plak wat2 tanya "nape hidung tu comot mcm budak tadika"...ishhhhh adakah aku perlu gegetttt dia di atas soalan itu.......saja tau nknyakat aku, taula hidung aku comellllll gitu ha..ha... perasaannyer (padahal hidung kemek ha..ha)

Tapi kan kekdg fikir taku gak kena selsema2 nih, coz kan skrg wabak2 H1N1 melanda n melalui fakta2 yg aku google kt web nih, tanda2 H1N1 adalah seperti berikut......................

"Simptom Virus Influenza A (H1N1) ini terhadap manusia adalah sama dengan simptom selesema biasa seperti demam, batuk, sakit tekak, sakit badan, pening kepala, sejuk dan kelesuan. Ada juga sesetengah kes cirit-birit dan muntah yang berkait dengan selesema burung yang dilaporkan."

Menakutkan bila tgk2 tanda2 tuh coz sblm selsema nih aku mmg sakit tekak n batuk tp xteruk sgt.....so skrg tgh berfikir adakah aku perlu menjalani pemeriksaan di klinik...adehhhhh mmg malas bila nkg klinik2 nih tapi kalau keadaan berterusan macam nih sampai end of this week akan aku gagahkan jua he..he...

Apapun aku yakin ni selsema biasa jer (he..he..mcm doctor je aku ni..ngelat nkjumpa doctor ler tu :p). Moga2 dijauhkan segala penyakit n kesakitan..cukuplah apa yg dialami selama ini hanya Tuhan yang mengetahui segalanya hu..hu...

2 comments:

Tie HT said...

semuga cepat sembuh..

sue_eila said...

tiha..thanks doakan kesihatan sue..alhamdulillah hr ni sihat dh, cuma sikit je la selsema ni :-)