Aug 23, 2009

[Part 1] - Operation

16 Ogos 2009 dan pd hari operation start.....17 ogos 2009
Entry ni berkaitan dgn entry yg terdahulu...so sebelum hari aku kena operation tu, pd hr aku berjumpa dgn doktor Azlina, doctor berikan aku sedikit penerangan untuk persediaan aku pada hari nk kena admit tu...so nilah preparation yg aku kena wat sehari sebelum kene admit tu...



so mlm sblm operation tu aku kena puasa..then on monday kn wat registration, aku n hubby samapai dlm 8.00 am ++ gak la coz biasalah jln jem kan...then dh wat registration semua aku kena admit kt wad...kalau ikt dlm checklist kt atas ni dlm 9.30++ dh start operation but doctor Azlina ada imform kt aku yg dia ada patient lain yg wat operation gak sblm aku, so dlm 10.15++ baru baru aku disorong ke bilik operation. Masa masuk operation room tu yg aku nampak sgt2 ialah lampu2 di atas aku...mas atu agak takut gakla hu..hu..lepas nurse tu suruh aku pindah kt katil operation...doctor Azlina dtg untuk wat mark kt bahagian nk di operate tuh n then doctor pakar bius (lupo lak namanyer coz masa kt wad mmg doctor tu ada dtg tgk aku) pun cari urat kt tgn kiri n then apalagi kn cucuk la coz untuk menidurkan aku..masa kn cucuk tu aku perasan kt dinding ada filem untrasound yg aku wat n sempat tgk jam...masa tu dlm 10.30++...so dgn itu pengsanlah aku....sedar2 dr tidur yg panjang tuh, dlm xberasa sedar aku ada dgr mcm suara doctor bius tu panggil n tanya ngantuk lg ke...aku angguk xberdaya lg masa tu, mmg rasa letih n xleh nkwatpe...so lama yg aku terkebil2 n dlm rasa blur lg aku ternampak jam dinding xsilap aku pkl 1.30 pm kot....lama gak la operation tuh..masa tu aku cuba gerak2 kan badan alhamdulillah xdela rasa sakit...syukur semuanya berjalan lancar dan selamat





Doctor yang menjalankan operation : DR Azlina Firzah Abdul Aziz, thanks a lot doct :-)




Oppss lupo nk imform..aku masuk wad D325/2B...n thanks to my lovely hubby coz menemani isterimu ini sepanjang masa...i love u cayang.....

No comments: