Oct 29, 2009

"Lemas Depan Masjid"....adoii apala nkjadi

Mesti korang yang dhbaca Metro hari ni tau cite ni kan..muka depan "Lemas Depan Masjid"..ishh..ishh apala nkjadi dgn pemikiran remaja2 zaman sekarang (nkkata remaja xla gak kan).Tak sedar ker korang wat perbuatan2 tak senonoh n terkutuk tu hanya beberapa meter jer dari masjid yg tersergam indah tuh. Semua orang dhtau Masjid Putrajaya ni menjadi tempat kunjungan pelancong2 n tempat family bersiar2, bawa anak2 berjalan..tup2 ada plak couple2 ni wat aksi2 taksenonoh, tak tahu malu ker?????

Aku ni bukanla nkkata aku baik sgt..dulu2 bercinta gak tapai agak2 la kan..takkan dekat masjid pun jadi nkwat benda2 tak elok kan. Dulu masa memula aku datang Putrajaya ni, takpernah langsung terdengar pasal gejala2 yang tak elok macam ni terjadi, tapi sekarang tengokla, minggu lepas cite pasal flat hijau a.k.a flat antarabangsa yg ramai couple kena tangkap...flat ni aku pernah duk lbh krg 3bulan jer then pindah coz dhnkkawen tp masa aku duk xdela cite2 hot mcm nih then cite muka depan Metro pasal wat taksenonoh kt depan masjid plak...ishhh taktaula apa nkjadi dh kt Putrajaya ni, dulu bagi aku Putrajaya memang "bersih" daripada benda2 tak eloik camni, sekarang???? lu fikirlah sendiri (ikut cara nabil yer )

So pesanan aku, kepada sesiapa yang berkelakuan sedemikian terutama yg gambarnyer telah terkantoi di muka depan Metro itu, korang fikirlah n hormatilah orang di sekeliling, n ingatlah korang beragama islam..jagalah adab sopan korang n aku pun pasti kebanyakan korang mesti dhkerja so, apa lagi KAWIN je lah yek!!!!! besttttt oooooo kawin he..he..

5 comments:

Lady of Leisure said...

isk boleh depa ni dok berlemas-lemasan, kene panah kejung kat depan tu masa tengah lemah tu baru depa ada akai..
hihi...
kadang2 meluat tgk aksi depa yg lebih2 tu...

sue_eila said...

lady..
tu la kan..buat sesuatu tu sampai xkira tempat..mcm xder otak...mmg meluat sgt2 bila tengok terover2 sgt, nk tazkirah lebih tu xdala coz dulu2 pun bercinta gak kan he..he..

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah sebelum berangkat kat Mekah

mamaelly said...

elly dulu2 masa zaman bertunang n bercinta slalu gak dating kat masjid nie..tp tak de la sampai berpeluk cium..paling tidak pun slalunya kitorg p makan tghari sbb dulu dating suka bawak bekal..dah takde pot nak makan..ehehe

sue_eila said...

pak karamu
tq sudi menjenguk kt sini,selamat menunaikan ibadah, saya doakan semoga selamat semuanya

elly
kalau setakat makan2 n jalan2 kt situ sue pun selalu gak g..tp yg diorg ni wat menda2 xsenonoh tu yg xbest nkdgr tuh